Winkelreglement

WINKELREGLEMENT

geldig vanaf 23.07.2021

 

Primagran winkelreglement

  1. DEFINITIES
  2. CONTACTGEGEVENS
  3. EEN BESTELLING PLAATSEN
  4. BESTELKOSTEN
  5. BETALING
  6. ORDERUITVOERING
  7. OPZEGGING VAN HET CONTRACT
  8. OPZEGGING VAN HET CONTRACT - UITSLUITING
  9. KLACHTEN
  10. BUITENGERECHTELIJKE MANIEREN VOOR HET BEHANDELEN VAN KLACHTEN EN ONDERZOEK NAAR CLAIMS
  11. PERSOONSGEGEVENS
  12. TECHNISCHE VEREISTEN
  13. SLOTBEPALINGEN
  14. MODELFORMULIER VOOR OPZEGGING UIT HET CONTRACT

De online winkel www.primagran.nl bekommert zich om de rechten van consumenten en ondernemers met consumentenrechten. Een consument en ondernemer met consumentenrechten kan geen afstand doen van de rechten die hem op grond van de Wet op het Consumentenrecht wordt verleend. Contractbepalingen die voor een consument of ondernemer met consumentenrechten minder gunstig zijn dan de bepalingen van de Wet op het Consumentenrecht zijn ongeldig, en in plaats daarvan zijn de bepalingen van de Wet op het Consumentenrecht van toepassing. Daarom zijn de bepalingen van dit Reglement niet bedoeld om de rechten van consumenten en ondernemers met consumentenrechten, waar zij op grond van dwingende wetsvoorschriften recht op hebben, uit te sluiten of te beperken, en eventuele twijfels moeten worden geïnterpreteerd in het voordeel van de consument of ondernemer met consumentenrechten. Indien bepalingen van dit Reglement niet conform zijn met de bovenvermelde voorschriften, prevaleren die voorschriften en moeten ze worden toegepast.

§ 1 Definities

  1. Werkdagen - dagen van maandag tot en met vrijdag, behalve wettelijke feestdagen.
  2. Consument - een Koper die een consument is in de zin van het Burgerlijk Wetboek.
  3. Ondernemer met consumentenrechten - een Koper die een natuurlijk persoon is, die een contract sluit dat rechtstreeks verband houdt met zijn bedrijfsactiviteit, als uit de inhoud van dit contract blijkt dat dit voor die persoon geen professioneel karakter inhoudt, met name resulterend uit het onderwerp van zijn bedrijfsactiviteit.
  4. Gebruikersaccount - een winkelfunctie (dienst) die gratis is en gereguleerd is door een apart reglement dat beschikbaar is in de winkel, waarmee de Koper een individueel gebruikersaccount in de Winkel kan aanmaken. (Ga naar het Gebruikersaccount Reglement)
  5. Koper - elke entiteit die aankopen doet in de Winkel.
  6. Reglement - dit reglement.
  7. Winkel - de "Primagran" online winkel beheerd door de verkoper op www.primagran.nl
  8. Verkoper - Primagran Vennootschap met beperkte aansprakelijkheid Żuławki 15 C, 82-103 Stegna, Polen, ingeschreven in het Nationaal Rechtsregister - het Ondernemersregister door de Districtsrechtbank Gdańsk-Północ in Gdańsk, VII Commerciële Afdeling onder KRS-nummer: 0000367567, NIP: 9571039974, REGON: 221041203, BDO-registratienummer: 000150841, met een aandelenkapitaal van 500.000,00 PLN.

§ 2 Contactgegevens

  1. Postadres: Primagran Sp.z o.o., Żuławki 15C, 82-103 Stegna, Polen.
  2. Adres voor retouren: Magazijn Primagran, Starocińska 8 , 82-100 Nowy Dwór Gdański, Polen.
  3. E-mailadres: [email protected]
  4. Telefoonnummer: +31 208 004 822

§ 3 Een bestelling plaatsen

  1. Om aankopen te doen in de Winkel (een verkoopcontract sluiten), moet u allereerst goederen aan het winkelmandje toevoegen.
  2. Vervolgens selecteert de Koper de leveringsmethode van de goederen, de betalingswijze voor de bestelling en geeft hij ook zijn gegevens op (inclusief het adres voor verzending van de bestelling).
  3. Wanneer de Koper de bestelling bevestigt en het Reglement accepteert, wordt een verkoopcontract gesloten tussen de Koper en de Verkoper onder de voorwaarden die in het Reglement zijn gespecificeerd, met inachtneming van lid 4 voor gevallen waarin de Koper heeft gekozen om vooraf te betalen voor de geplaatste bestelling.
  4. Als de Koper heeft beslist een voorafbetaling voor de bestelling te doen, wordt het verkoopcontract gesloten op voorwaarde dat de bestelling wordt betaald binnen de termijn vermeld in § 5 van het Reglement. Nadat deze termijn is verstreken, wordt de bestelling geannuleerd.
  5. De Verkoper bezorgt de Koper de bevestiging van de sluiting van het koopcontract op een duurzame gegevensdrager, binnen een redelijke termijn na de sluiting, uiterlijk bij levering van de goederen.
  6. De Koper kan aankopen doen via het Gebruikersaccount of kan het aanmaken van een Gebruikersaccount omzeilen door zijn gegevens eenmalig op te geven in het daarvoor bestemde bestelformulier in de Winkel.
  7. In het geval van de Koper, die tevens ondernemer is, is de uitvoering van de bestelling alleen mogelijk als een actief BTW- of EU BTW-nummer (VIES) is ingevuld op het bestelformulier.

§ 4 Bestelkosten

  1. De prijzen die in de Winkel worden vermeld, zijn brutoprijzen, d.w.z. inclusief btw.
  2. De totale prijs van de bestelling bestaat uit de prijs van de goederen en de leveringskosten van de goederen vermeld in de Winkel.

§ 5 Betaling

  1. De Koper kan betalen voor de goederen gekocht in de winkel, volgens de betaalmethode geselecteerd bij het plaatsen van de bestelling:

a) door overschrijving op de bankrekening van de Verkoper,

b) via het PayU betalingsplatform - door deze methode te selecteren, accepteert u het "Reglement voor een eenmalige PayU betalingstransactie"

c) onder rembours bij aflevering.

  1. Indien de Koper heeft gekozen voor de betalingsmethode vermeld in par. 1 let. a) moet hij voor de bestelling betalen binnen 7 werkdagen na de datum van het sluiten van het verkoopcontract.
  2. De Verkoper deelt mee dat vanwege de specificiteit van de betalingsmethode vermeld in par. 1 let. b) er enkel op deze manier kan worden betaald onmiddellijk na het plaatsen van de bestelling.
  3. In het geval dat de Koper heeft gekozen voor de betalingswijze als bedoeld in paragraaf 1 verlicht c) en de totale waarde van de bestelling overschrijdt het equivalent van 500 EUR de Verkoper behoudt zich het recht voor om af te zien van de uitvoering ervan. In dat geval zal Verkoper Koper onverwijld informeren over de opschorting van de bestelling.

 

§ 6 Orderuitvoering

    1. Goederen die in de winkel zijn gekocht, worden geleverd door een koeriersbedrijf vanuit het magazijn van de Verkoper in Polen.
    2. De uitvoeringstijd van de bestelling is maximaal 7 werkdagen, tenzij een kortere periode is vermeld in de winkel. Als de Koper een bestelling plaatst voor meer dan 3 spoelbakken, kan de uitvoeringstijd van de bestelling worden verlengd, maar niet meer dan 14 werkdagen.
    3. De uitvoeringstermijn van de bestelling wordt gerekend vanaf de datum van sluiting van het verkoopcontract, met inachtneming van lid 5.
    4. Indien de bestelling uit meerdere producten bestaat, is de uitvoeringstermijn van de gehele bestelling gelijk aan de uitvoeringstermijn van het product met de langste uitvoeringstijd.
    5. Indien de Koper heeft beslist om de betaling te verrichten zoals vermeld in § 5 par. 1 let. a) en b) begint de uitvoering van de bestelling nadat de Verkoper de betaling voor de gekochte goederen heeft ontvangen.
    6. De goederen worden geleverd op het grondgebied van Nederland.
    7. De Verkoper is verplicht de goederen zonder defecten te leveren. Het principe beschreven in de vorige zin is niet van toepassing op goederen die in de Winkel zijn gemarkeerd als goederen van categorie B, waarbij een bepaald defect de basis vormde voor een verlaging van de verkoopprijs.
    8. Na het plaatsen van de bestelling kan de Verkoper de Koper vragen om:

a) een vragenlijst in te vullen of,

b) de Koper een uitnodiging te sturen, naar het e-mailadres en / of het telefoonnummer van de Koper dat is opgegeven bij het plaatsen van de bestelling, voor het invullen van een vragenlijst om naar de mening van de Koper over de gevoerde transactie met de Verkoper te peilen, wat de Koper wel of niet kan doen.

§ 7 Opzegging van het contract

(Het recht berust alleen bij Consumenten, en vanaf 1 januari 2021 en voor contracten gesloten vanaf die datum, bij Ondernemers met consumentenrechten)

  1. De Consument en Ondernemer met consumentenrechten hebben het recht om het contract gesloten via de winkel met de Verkoper op te zeggen, onder voorbehoud van § 8 par. 1 van het Reglement, binnen 30 dagen zonder opgaaf van reden.
  2. De eindtermijn voor opzegging van het contract loopt af na 30 dagen vanaf de dag:

a) waarop de Consument of Ondernemer met consumentenrechten in het bezit is gekomen van de goederen of waarop een derde partij anders dan de vervoerder en aangewezen door de Consument of Ondernemer met consumentenrechten in het bezit is gekomen van deze goederen,

b) waarop de Consument of Ondernemer met consumentenrechten in het bezit is gekomen van het laatste artikel of waarop een derde partij anders dan de vervoerder en aangewezen door de Consument of Ondernemer met consumentenrechten in het bezit is gekomen van het laatste artikel, in het geval van een contract dat de eigendomsoverdracht vereist van veel artikelen die afzonderlijk worden geleverd.

  1. Opdat de Consument of Ondernemer met consumentenrechten gebruik zou kunnen maken van het opzeggingsrecht, moet hij de Verkoper, met gebruikmaking van de gegevens opgegeven in § 2 van het Reglement, op de hoogte brengen van zijn beslissing om het contract op te zeggen door middel van een ondubbelzinnige verklaring (bijv. een brief verzonden per post of informatie verzonden per e-mail).
  2. Een Consument of Ondernemer met consumentenrechten mag het modelformulier voor opzegging aan het einde van het Reglement gebruiken, maar dit is niet verplicht.
  3. Om de uiterste opzegdatum van het contract te halen, volstaat het dat de Consument of Ondernemer met consumentenrechten informatie verstrekt dat hij gebruik maakt van zijn recht om het contract op te zeggen vóór de uiterste opzegdatum.
  4. Indien het gesloten contract wordt opgezegd, retourneert de Verkoper aan de Consument of Ondernemer met consumentenrechten alle betalingen die hij van hem heeft ontvangen, inclusief de kosten voor het leveren van de goederen (met uitzondering van extra kosten die voortvloeien uit de door de consument gekozen leveringsmethode anders dan de goedkoopste standaard leveringsmethode aangeboden door de Verkoper). De terugbetaling vindt onmiddellijk plaats, en in ieder geval niet later dan 14 dagen vanaf de datum waarop de Verkoper op de hoogte is gebracht van de beslissing van de Consument of de Ondernemer met consumentenrechten dat deze gebruik maakt van zijn recht om het contract op te zeggen, onder voorbehoud va lid 9.
  5. De Verkoper verricht de terugbetaling aan de Consument / Ondernemer met consumentenrechten op de door hem opgegeven bankrekening. De Consument / Ondernemer met consumentenrechten zal in ieder geval geen kosten in rekening worden gebracht voor deze retourzending.
  6. De Verkoper mag wachten met de terugbetaling tot hij de goederen heeft ontvangen of tot hem het bewijs van terugzending is overhandigd, al naar gelang wat eerst optreedt.
  7. De Verkoper vraag om de goederen onmiddellijk te retourneren naar het volgende adres: Magazijn Primagran, Starocińska 8 , 82-100 Nowy Dwór Gdański, Polen, in elk geval niet later dan 14 dagen vanaf de datum waarop de Consument / Ondernemer met consumentenrechten de Verkoper op de hoogte heeft gebracht van de opzegging van het verkoopcontract. De uiterste datum wordt gehaald als de Consument of Ondernemer met consumentenrechten de goederen terugstuurt vóór het verstrijken van de termijn van 14 dagen.
  8. De Consument of Ondernemer met consumentenrechten draagt de directe kosten van de terugzending van de goederen.
  9. Indien de goederen door hun aard (bijv. door hun afmetingen) niet normaal per post kunnen worden teruggestuurd, moet de Consument of Ondernemer met consumentenrechten ook de directe kosten voor de terugzending van de goederen dragen. Deze kosten worden geschat op 20 Euro.
  10. De Consument of Ondernemer met consumentenrechten is alleen verantwoordelijk voor de waardevermindering van de goederen als deze zijn gebruikt op een andere manier dan nodig was om de aard, kenmerken en werking van de goederen vast te stellen.
  11. Bovendien deelt de Verkoper mee dat bij levering van de goederen aan de Consument of Ondernemer met consumentenrechten of het ophalen door de Koper / Ondernemer, het risico van onopzettelijk verlies of beschadiging van het artikel wordt overgedragen op de Koper en dat deze vanaf dit moment verantwoordelijk is voor het artikel.
  12. In verband met artikel 13 beveelt de Verkoper aan om de geretourneerde goederen, vanwege hun aard, goed te beschermen gedurende het transport naar de Verkoper.
  1.    Indien de geretourneerde goederen beschadigd zijn in het stadium van terugzending door de Consument of de Ondernemer met de rechten van de Consument aan de Verkoper, zal de Verkoper de Consument of Ondernemer over de rechten van de Consument hierover informeren, hem onmiddellijk de documentatie van de schade te verstrekken. Een consument of ondernemer met consumentenrechten is verplicht zich binnen 3 dagen na ontvangst van deze documentatie bereid te verklaren de beschadigde goederen af ​​te halen. Bij gebrek aan informatie over de bereidheid om de beschadigde goederen op te halen, is de verkoper gerechtigd om na de hierboven vermelde termijn over de beschadigde goederen te beschikken. Een consument of ondernemer met consumentenrechten kan op basis van de van de verkoper ontvangen documentatie een vergoeding van schade aan de goederen vorderen van de vervoerder.

§ 8 Opzegging van het contract - uitsluiting

  1. Het recht om een contract op afstand op te zeggen, zoals vermeld in § 7, geldt niet voor de Consument of Ondernemer met consumentenrechten bij contracten:

a) waarbij het onderwerp van de dienst goederen zijn die door hun aard na levering onlosmakelijk zijn verbonden met andere goederen;

b) waarbij het onderwerp van de dienst een niet-geprefabriceerd artikel is, vervaardigd volgens de specificaties van de Consument / Ondernemer met consumentenrechten of dient om aan zijn individuele behoeften te voldoen.

  1. De Verkoper deelt mee dat, indien op verzoek en volgens de specificaties van de Consument / Ondernemer met consumentenrechten, de Verkoper wijzigingen aanbrengt in het eindproduct (bijv. extra gaten boren, gaten verbreden, enz.), de Consument of Ondernemer met consumentenrechten geen recht heeft op terugzending van de goederen (opzegging van het contract) in overeenstemming met art. 38 punt 3 van de Wet op het Consumentenrecht.

3.       De Verkoper deelt mee dat in het geval dat de Consument of de Ondernemer met de rechten van de Consument wijzigingen aanbrengt in de gekochte goederen, bv. door gaten in de gefreesde gootsteen te ponsen of te boren, de Consument of de Ondernemer met de rechten van de Consument niet gerechtigd om de goederen te retourneren (terug te trekken uit het contract) in overeenstemming met Art. 38 punt 3 van de wet op de consumentenrechten.

§ 9 Klachten

  1. Bij defecten aan goederen, heeft de Consument of Ondernemer met consumentenrechten voor contracten gesloten vanaf 01.01.2021 het recht op een klacht wegens defecte goederen op basis van de garantie gereguleerd door het Burgerlijk Wetboek. Uitgesloten van de klacht zijn spoelbakdefecten die een bepaalde spoelbak kwalificeren als een categorie B product, en waarvoor dientengevolge de verkoopprijs van de bepaalde spoelbak is verlaagd.
  2. Bij defecten aan goederen, kan de Consument of Ondernemer met consumentrechten voor contracten gesloten vanaf 01.01.2021, onder de voorwaarden en termijnen bepaald door het Burgerlijk Wetboek:

a) een prijsverlagingsverklaring indienen,

b) bij aanzienlijke defecten - een verklaring van opzegging van het contract indienen,

c) eisen dat het artikel wordt vervangen door een artikel dat vrij is van defecten,

d) eisen dat het defect wordt verwijderd.

  1. Met betrekking tot de Ondernemer anders dan de Ondernemer met consumentenrechten, zijn alle aansprakelijkheden van de Verkoper, binnen de grenzen van de wet, (waaronder de garantie voor defecten aan goederen, alsmede voor geleden schade) met betrekking tot het Reglement, uitgesloten.
  2. Indien voor de goederen garantie is verleend, wordt dit vermeld in de omschrijving van de goederen in de Winkel.
  3. De Verkoper vraagt dat de klacht die op basis van de garantie wordt ingediend, per e-mail of schriftelijk wordt verzonden naar het juiste adres vermeld in § 2 van het Reglement.
  4. Om een klacht ingediend onder de garantie in behandeling te laten nemen, is de Consument of Ondernemer met consumentenrechten voor contracten gesloten vanaf 01.01.2021 verplicht om, op kosten van de Verkoper, de defecte goederen af te leveren op het opgegeven postadres van de Verkoper vermeld in § 2 van het Reglement.
  5. De Verkoper beveelt aan dat de klacht de volgende informatie bevat: identificatiegegevens van de Koper, een korte omschrijving van het defect, het moment waarop het defect is ontdekt en het klachtverzoek van de Koper.
  6. In het geval van openlijke schade, d.w.z. schade die onmiddellijk zichtbaar is zonder het pakket te openen (bijv. schade aan de kartonnen doos), moet u de vervoerder vragen een rapport op te stellen of weigeren het pakket te accepteren.
  7. Volgens art. 545 § 2 van het Burgerlijk Wetboek, is de Koper verplicht de zending tijdig en op de voor dergelijke zendingen aanvaarde wijze te inspecteren; als hij constateert dat er tijdens het transport verlies of beschadiging van de goederen is opgetreden, is hij verplicht alles te doen wat nodig is om de aansprakelijkheid van de vervoerder vast te stellen.
  8. Het melden van schade die van buitenaf niet merkbaar is en die de Koper heeft vastgesteld na acceptatie van het pakket, dient binnen 7 dagen na ontvangst van het pakket te gebeuren.
  9. De vereiste vermeld in lid 10 houdt verband met de beperkingen die voortvloeien uit de Transportwet.
  10. Klachten met betrekking tot de werking van de Winkel dienen elektronisch te worden gemeld op het e-mailadres vermeld in § 2 par. 2 van het Reglement.
  11. De Verkoper zal binnen 14 dagen op de klacht reageren.
  12. Eventuele klachten met betrekking tot het niet passen van de spoelbak in de kast als gevolg van de installatie van accessoires in extra openingen worden niet in behandeling genomen. De voorgestelde grootte van de kast die op de Primagran-webpagina wordt verstrekt, houdt geen rekening met extra gaten die zijn gemaakt op vraag van de Consument / Ondernemer met consumentenrechten.

 

§ 10 Buitengerechtelijke manieren voor het behandelen van klachten en onderzoek van claims

  1. Indien de klachtenprocedure niet het door de consument verwachte resultaat oplevert, kan de Consument onder meer gebruikmaken van:

a. het principe van gratis bemiddeling door de bevoegde Provinciale Handelsinspectie, waarbij u bemiddeling dient aan te vragen. De lijst met Inspectiekantoren is hier beschikbaar: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq595,

b. het principe van gratis bijstand van de bevoegde lokale permanente arbitrage consumentenrechtbank werkzaam bij de Provinciale Handelsinspectie, waarbij een verzoek tot behandeling van een zaak bij een arbitragerechtbank moet worden ingediend. De lijst met rechtbank is beschikbaar op: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596,

c. gratis hulp van de gemeentelijke of provinciale consumentenombudsman,

d. ODR-internetplatform beschikbaar op: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

§ 11 Persoonsgegevens

  1. De beheerder van de persoonsgegevens van de Kopers die aan de Verkoper worden verstrekt in verband met de Winkel, is de Verkoper.
  2. De persoonsgegevens van de Koper worden voornamelijk verwerkt op basis van een contract en voor de uitvoeringsdoeleinden, in overeenstemming met de principes uiteengezet in de algemene verordening van het Europees Parlement en de Raad (EU) over gegevensbescherming (AVG). Gedetailleerde informatie over gegevensverwerking door de Verkoper is opgenomen in het Privacybeleid dat in de Winkel is geplaatst.

§ 12 Technische vereisten

  1. Om de Winkel te gebruiken, moet u beschikking over een apparaat met een webbrowser die een correcte werking van JavaScript en cookies garandeert, met toegang tot internet en een actief e-mailaccount om aankopen te doen in de Winkel.

§ 13 Slotbepalingen

  1. Het verkoopcontract dat op basis van dit reglement wordt afgesloten, is van toepassing op een specifieke en éénmalige bestelling - het wordt afgesloten met het doel en voor de duur van de uitvoering ervan. Elke bestelling vereist afzonderlijke acceptatie van het Reglement.
  2. Elke aanbeveling van de Verkoper die in het Reglement is opgenomen, is jegens de Consument of Ondernemer met consumentenrechten slechts een vrijblijvende indicatie, waarvan de Consument / Ondernemer met consumentenrechten al dan niet gebruik van kan maken. Het niet-naleven door de Consument of Ondernemer met consumentenrechten van de aanbevelingen van de Verkoper, tast op geen enkele manier de rechten van de Consument of Ondernemer met consumentenrechten aan, en in het bijzonder niet de rechten met betrekking tot de garantie en opzegging van het contract waarnaar wordt verwezen in § 7 van het Reglement.
  3. Ongeacht de rechten waarnaar wordt verwezen in § 7 van het Reglement, heeft elke partij bij het contract het recht om het contract op te zeggen in geval de andere partij vertraging heeft bij de uitvoering van de verplichting binnen de in het verkoopcontract gespecificeerde termijn, zonder dat een extra datum moet worden ingesteld. Deze bepaling doet geen afbreuk aan de rechten van de Consument of Ondernemer met consumentenrechten op grond van de wet.
  4. Het is de Koper verboden om illegale inhoud aan te bieden.
  5. Contracten die in verband met de Winkel worden gesloten, worden in het Nederlands gesloten.
  6. In geval van geschillen met de Koper die Ondernemer is, met uitzondering van de Ondernemer met consumentenrechten, is de bevoegde rechtbank voor de vestigingsplaats van de Verkoper bevoegd.

 

Hieronder vindt u een modelformulier voor opzegging van het contract, dat de Consument of Ondernemer met consumentenrechten al dan niet kan gebruiken:

 

MODELFORMULIER VOOR OPZEGGING UIT HET CONTRACT

(dit formulier moet alleen worden ingevuld en teruggestuurd als u het contract wilt opzeggen)

 

Adres voor retouren: Magazijn Primagran, Starocińska 8 , 82-100 Nowy Dwór Gdański, Polen.

 

- Primagran Sp. z o.o., Żuławki 15C, 82-103 Stegna, Polen, e-mail: [email protected]

- Ik ____________________________________________________ deel hierbij mee dat ik het verkoopcontract voor de volgende artikelen opzeg:

- Datum van ontvangst ––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––

- Voornaam en achternaam van de consument ________________________________________________________

- Naam van de Ondernemer met consumentenrechten _________________________________________________

- Adres ________________________________________________________________________________

- Bankrekeningnummer waarop het geld moet worden teruggestort in verband met de opzegging van het contract:________________________________________________________________________

 

Handtekening van de consument / Ondernemer met consumentenrechten

(alleen als het formulier in papierversie wordt verzonden)

 

- Datum .............................................

(*) Schrappen wat niet past.